1169102
13 downloads
Herluf Trollesvej 29B, 4200 Slagelse
Bolig:
128 m²
Erhverv:
0 m²
Grund:
422 m²
Kontaktinfo
HUPFELD Advokatanpartsselskab
Viemosevej 62, 2610 Rødovre
Har du brug for hjælp til udarbejdelse af tvangsauktionsskøde?
Til potentielle købere
Link til ejendommen
Beskrivelse
Statstidende annoncering: 21.11.2024
Ejendommen, der er et iflg. BBR fritliggende enfamiliehus, er opført i 1939 med ydervægge af mursten og med betontagsten. Iflg. BBR andrager det samlede bebyggede- og bygningsareal 64 m², kælderareal 64 m2, heraf 64 m2 dyb kælder og bebo-elsesareal 128 m². Under bemærkninger for bygning i BBR er anført ”indretning af beboelse i kælder”.
Ejendommen er beliggende Herluf Trollesvej 29B og ligger bag ejendommen Herluf Trollesvej 29A. For at komme ind til ejendommen fra Herluf Trollesvej skal man således passere nr. 29A og gå langs haven hen til 29B.
Ejendommen indeholder entré med trappe til kælderen samt adgang til henholdsvis toilet, værelse, stue samt køkken. Køkkenet samt hvidevarer er af ældre dato og der tages forbehold for funktionsdygtigheden heraf.
Kælderen indeholder opbevaringsrum samt fyrrum. Ejendommens varmeinstallati-on er centralvarme fra eget anlæg (oliefyr). Under besigtigelsesforretningen 7.11.2024 oplyste ejeren, at der ikke var olie på tanken, hvorfor huset ikke var og er opvarmet.
Under besigtigelsen kunne konstateres et større hul i stuens loft. Ejeren oplyste, at der var en utæthed i taget. Ejeren frarådede, at man benyttede trappen til kælderen, da denne var i stykker. Ejendommen trænger til vedligeholdelse, oprydning og rengøring.
Det tinglyste areal iflg. tingbogen andrager 422 m2, heraf vej 0 m2. Ejendomsværdien pr. 1. oktober 2020 andrager kr. 960.000,00, heraf grundværdi kr. 387.300,00.
Idet det for nuværende ikke er muligt at indhente sædvanlig ejendomsdatarapport m.m. kan samme ikke fremlægges i nærværende salgsopstilling, ligesom rekviren-ten ikke har kunnet indhente sædvanlige bilag og oplysninger til salgsopstillingen. Oplysningerne i nærværende salgsopstilling er således indhentet telefonisk af rekvirenten, hvorfor rekvirenten tager forbehold for rigtigheden heraf.
Opmærksomheden henledes på, at ejendommens beskrivelse i et vist omfang tillige er baseret på offentlige registre, som kan indeholde fejl. Hverken fogedretten eller rekvirenten kan drages til ansvar for sådanne fejl.
Nærværende beskrivelse er udfærdiget dels på baggrund af en visuel besigtigelse foretaget af en ikke-byggesagkyndig person og dels på baggrund af de foreliggende oplysninger i BBR-registeret samt tingbogen, hvorfor der ikke kan indestås for oplysningernes rigtighed. Registrering i BBR skal beskrive de faktiske forhold.
Udskriften er således ikke bevis for, at gældende love og bestemmelser er overholdt.
Lov om fortrydelsesret ved køb af fast ejendom gælder ikke på tvangsauktion, og en køber på tvangsauktion er således bundet af sit bud. Der er ikke udarbejdet tilstandsrapport vedrørende ejendommen, og en køber må acceptere at overtage ejendommen, således som den er og forefindes uden at kunne gøre ansvar for fejl og mangler gældende over for fogeden, rekvirenten eller dennes repræsentant.
Hvorvidt der kan gøres ansvar gældende over for andre, beror på lovgivningens almindelige regler.
Det bemærkes endvidere, at auktionskøber selv skal drage omsorg for rettidig betaling af alle terminsydelser, ejendomsskatter m.v., der har rettidig betalingsdag efter auktionens afholdelse. Dette gælder uanset, om auktionskøber modtager opkrævningskort eller ej.
Der gøres udtrykkeligt opmærksom på, at der tages forbehold for opgørelsen fra Kommune og Skat. Det evt. oplyste skyldige beløb til ejendomsbidrag/grundskyld/renovation og SKAT er vanskeligt at afstemme, idet Kommunen opgør sit fulde krav i ejendomsdatarapporten, mens en del/noget af kravet kan være overgivet SKAT til inddrivelse. Skyldige beløb kan derfor være medtaget også i SKATs opgørelse, ligesom der skal tages højde for renteberegning og gebyrer, som både SKAT og Kommunen beregner sig samt restancer, der løbende overgives SKAT til inddrivelse.
Kommunens og SKATs fremgangsmåde indebærer, at en auktionskøber er nødsaget til efter auktionen at rette henvendelse til både SKAT og Kommunen for at få oplyst den korrekte størrelse på kravene på ny, forinden der foretages betaling.